Botezul – "Poarta” de intrare în Biserică

În cadrul Concursului Naţional de Creaţie „Copilul în familie” copiii cu vârste cuprinse între 10 si 16 ani din Patriarhia Română au fost invitaţi să exprime modul în care se reflectă în viaţa lor propriul botez.

Acest concurs a urmat unei tradiţii de anul trecut în care Biserica s-a mobilizat pentru a invita copiii să îşi exprime mărturisirea de credinţă prin concursul „Crezul meu”.

Din partea Parohiei Ortodoxe Nou Român au participat lucrările a trei dintre copiii ce participă in mod activ la activităţile desfăşurate sâmbătă de sâmbătă în cadrul proiectelor catehetice „Hristos împărtăşit copiilor” şi „Alege Şcoala”: Telea Adriana, Radu Denisa şi Achim Geanina. Lucrările lor au fost foarte apreciate de juriul de specialitate, ocazie cu care le felicităm şi noi sincer, şi le dorim ca Bunul Dumnezeu să le aibă în paza Sa.

Botezul – "Poarta” de intrare în Biserică

Copiii sunt bucuria şi temelia unei familii. Venirea pe lume a unui copil este un moment unic în viaţa acelei familii. Alt moment de neuitat este ceremonia de botez a acelui copil

Prin botez copilul este iertat de păcatul strămoşesc şi astfel i se deschide poarta de intrare în Sfânta Biserică. Sfântul Botez ne arată cum „omul cel vechi” moare păcatului şi învie „omul cel nou, căci apa botezului omoară şi învie simultan. Botezul este simbolul împăcării dintre Dumnezeu şi oameni

Naşul este părintele sufletesc al celui nou botezat. El ţine în braţe pruncul rostind Credeul. Naşul este dator să aibă grijă e fiul său spiritual, dar şi finul este dator să îl asculte şi să îl respecte.

Pruncul se afundă de 3 ori în cristelniţă, zicându-se : „Botează-se robul lui Dumnezeu (Numele), în numele Tatălui, Amin, şi al Fiului, Amin, şi al Sfântului Duh, Amin, acum şi pururea şi în vecii vecilor , Amin

Apoi se face Mirungerea şi copilul primeşte prima Împărtăşanie.

Prin cele 3 Sfinte Taine ( Botez, Mirungere, Împărtăşanie), pe care le-am primit la o vârstă fragedă, am primit şi eu harul divin, care m-a ajutat să cresc sănătoasă şi să fiu bucurie părinţilor mei. Dar , la rândul meu, şi eu sunt conştientă că, pe lângă „ajutorul de sus”, trebuie să particip prin contribuţia mea. Trebuie să fiu ascultătoare faţă Dumnezeu şi faţă de părinţi.. Trebuie să devin un bun creştin, să merg la Sfânta Biserică şi să-mi iubesc mult părinţii.

Sfântul Botez mi-a deschis poarta spre Împărăţia lui Dumnezeu, şi eu îmi doresc din tot sufletul să săvârşesc toate faptele bune şi să fiu un bun creştin , ca să fiu pe plac lui Dumnezeu.

Telea Adriana, clasa a V-a, Nou Român

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu