Botezul – unirea pruncului cu Hristos


În cadrul Concursului Naţional de Creaţie „Copilul în familie”, copiii cu vârste cuprinse între 10 si 16 ani din Patriarhia Română au fost invitaţi să exprime modul în care se reflectă în viaţa lor propriul botez.

Din partea Parohiei Ortodoxe Nou Român au participat lucrările a trei dintre copiii ce participă in mod activ la activităţile desfăşurate sâmbătă de sâmbătă în cadrul proiectelor catehetice „Hristos împărtăşit copiilor” şi „Alege Şcoala”: Telea Adriana, Radu Denisa şi Achim Geanina. Lucrările lor au fost apreciate de juriul de specialitate, ocazie cu care le felicităm şi noi sincer, şi le dorim ca Bunul Dumnezeu să le aibă în paza Sa.

Dacă în numerele din lunile mai şi iunie am prezentat lucrările redactate de elevele Telea Adriana şi Radu Denisa, în acest număr vă prezentăm eseul realizat de eleva Achim Geanina.

Botezul – unirea pruncului cu Hristos

Sfântul Botez este întâia Sfântă Taină şi uşa prin care se intră în Sfânta Biserică.

Taina Botezului a fost aşezată de Mântuitorul Iisus Hristos prin cuvintele: „Mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui, şi al Fiului şi al Sfântului Duh”.

Botezul se face prin afundarea copilului în apă de trei ori, el simbolizând împăcare între Dumnezeu şi oameni prin moartea pe cruce. Prin botez, se imprimă în cel botezat „chipul lui Hristos” şi se şterg vina şi păcatul strămoşesc

Pentru că prunci nu-şi pot mărturisi credinţa creştină, Biserica are ca garanţi pe naşii care devin părinţii spirituali ai celui nou botezat. Ei trebuie să fie buni creştini şi să aibă grija finului pe parcursul vieţii sale, să-l ducă regulat la biserică, să-l înveţe rugăciuni şi alte lucruri creştine.

Împreună cu Sfântul Botez am primit şi eu Mirungerea şi Sfânta Împărtăşanie. Acestea mi-au adus în suflet harul divin, ajutându-mă astfel să devin un bun creştin.

Sunt conştientă că, alături de ajutorul harul divin, trebuie să vin şi eu cu faptele mele bune, adică să fiu credincioasă, să mă rog, să merg la biserică, să-mi iubesc părinţi , să-i ascult şi să - i ajut.

Cele trei condiţii ale mântuirii sunt: harul divin, credinţa şi faptele bune. Dacă harul divin l-am primit prin Sfintele Taine, credinţa şi faptele bune sunt datorii pe care eu vreau să le împlinesc mereu.

Achim Geanina, clasa a VI-a, Nou Român

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu