Focul de tabără – Editia a doua- Nou Român 2017


Motto : “Cât de bine şi de frumos este a fi fraţii împreună!”




Satul Nou Român a fost aşezat de Dumnezeu într-un loc binecuvântat – pe valea râului Olt, la poalele Munţilor Fagăraşului, înconjurat din trei părţi de dealuri protectoare. Sunt multe locuri frumoase în împrejurimile acestei localitaţi, dar poate că nici unul nu oferă o panoramă aşa de vastă precum cel numit “ În Deal, la Cruce “. Odată ajuns acolo, priveliştea ţi se deschide hăt- departe, spre Avrig, Cârţişoara sau Oraşul Victoria. În anii din urmă locul s-a înfrumuseţat “suplimentar”. A fost ridicată o Troiţa somptuoasă de către Cristian Nanaşi şi familia sa (sfintită cu prilejul Sărbătorii Fiii Satului Nou Român – 2014) şi a fost amplasat un Catarg pe care flutură permanent steagul ţării noastre dragi – România.
În ciuda dificultăţii traseului de acces până aici, încet -încet, locul a devenit “popular” printre noieni şi nu numai, oamenii din sat şi oaspeţii lor poposind adeseori în acest loc binecuvântat de Dumnezeu.
Anul trecut la iniţiativa unor vecini din sat (Jan Balu, Ion a lu' Tanăsică şi alţii), “în amintirea timpurilor trecute”, a fost organizat “Un foc de Tabără în Deal”, la care am fost invitat şi eu, şi copiii din sat. Anul acesta a fost organizată “o a doua ediţie”, ce a avut loc Sâmbătă – 22 iulie 2017. Deşi vremea n-a prea fost de partea noastră anul acesta, ne-am bucurat să petrecem împreună câteva ore minunate. Am bifat toate momentele importante: “Grătarul”, “Masa împreună” şi “Focul de Tabără”, iar printre ele ne-am bucurat de privelişte, aer curat şi picăturile de ploaie. Copiii au socializat şi s-au distrat împreună, iar cei mari “au pus Ţara la cale”. S-au discutat multe, s-au exprimat păreri şi nemultumiri, s-au făcut propuneri, toate însă în mod civilizat, realist şi optimist. Dintre acestea, dacă-mi este îngăduit, voi dezvălui două: sprijinirea iniţiativei de reamenajare a unui alt loc drag noienilor -LA DUŞA- şi propunerea ca, în organizarea Focului de Tabără şi a pregătirii acestuia, să fie angrenaţi mai activ tinerii şi copiii din sat, care trebuie să preia sarcina aceasta de la cei mai în vârstă. Personal, consider că amândouă propuneri sunt de bun simţ şi realizabile.
Ameninţarea unei furtuni iminente ne-a făcut să ne grăbim întoarcerea în sat, deşi ne-am propus să stăm mai mult. Nu-i nimic, vom recupera la anul! Şi dacă anul acesta am fost prezenţi ceva mai mult de 30 de persoane, la anul sunteţi invitaţi să vă implicaţi şi să participaţi alături de noi cu toţii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu